check
סגל אקדמי | האגף למחשוב, תקשורת ומידע

סגל האגף למחשוב

Filter By

סגל אקדמי

צור קשר

מרכז שירות לקוחות דרכי פניה

WhatsApp: 052-588-6733

טלפון: 02-588-3450

מערכת ממוחשבת: https://sysaid.huji.ac.il

דוא״ל: ITHuji@savion.huji.ac.il

הנהלת האגף למחשוב

בניין טיילור
קמפוס אדמונד י. ספרא
ירושלים, ישראל 91904
טלפון: 972-2-6584218+
פקס: 972-2-6586849+

 

 

אודות האגף למחשוב תקשורת ומידע

האגף למחשוב מספק שירותי מחשוב לסגל האקדמי, לתלמידים  ולסגל המנהלי של האוניברסיטה

  • תשתיות רשת תקשורת וחיבור לעולם
  • דואר אלקטרוני
  • פיתוח ותחזוקת מערכות המידע המרכזיות
  • שרתים ומערכות אחסון קבצים וגיבויים
  • רישוי ותמיכה בסל מוצרי תוכנה
  • מחשוב ציבורי לסטודנטים, תמיכה בחוות המחשבים
  • פיתוח תשתיות לאתרי חוקרים ומחלקות
  • ניהול הרשאות למאגרי מידע
  • שירותי תמיכה כוללים
  • אבטחת מידע: שירותי אנטי-וירוס, טיפול בתופעות ספאם ופישינג, ניטור

גישה למאגרי מידע

כל עובדי האוניברסיטה, אורחי האוניברסיטה ותלמידיה הפעילים זכאים לגישה חופשית למאגרי המידע האקדמיים מהקמפוס ומהבית.

גישה מהבית 

ניתן להתחבר למאגרי המידע בשתי דרכים:

רשימות תפוצה

 שליחת דוא"ל בתפוצה נרחבת ורשימות מוסדרות באוניברסיטה

מהי שליחת דוא"ל בתפוצה נרחבת?

דוא"ל עם אותו תוכן או תוכן דומה הנשלח ל-100 נמענים לפחות בתוך 24 שעות

 

דואר אלקטרוני לחברי האוניברסיטה

באוניברסיטה העברית קיימות שתי מערכות דואר אלקטרוני עיקריות:

 HujiMail 

כתובת דואר של Gmail עם סיומת אוניברסיטאית. מיועד לכל הסטודנטים הפעילים, סגל אקדמי, בוגרים וגמלאים.

תקשורת קווית

תקשורת לאינטרנט מהקמפוס ומהמעונות תלויה באופן הקישור :

חיבור קווי (כבל תקשורת המחובר מצד אחד למחשב ומצד שני ולנקודת תקשורת בקיר)  או רשת האלחוטית(Wi-Fi)

 חיבור קווי 

מחשבי הסגל במשרדים ובחדרי ישיבות מחוברים בחיבור קווי לרשת.
עמדות מחשב ציבוריות - במרכזי המחשבים, מעבדות המחשב ובמסדרונות האוניברסיטה - מחוברות בחיבור קווי.
בנוסף, קיימות נקודות תקשורת ציבוריות בחלק מחדרי המעונות ובקמפוסים שניתן להתחבר אליהם עם כבל תקשורת, קוד וסיסמה. 

גישה לאינטרנט ולמערכות המחשוב האוניברסיטאיות

הגישה למערכות האינטרנט בקמפוס ומערכות האינטרה-נט (מערכות פנים אוניברסיטאיות) תלויה ב:

  • מערכת אליה אתם מנסים להתחבר (שיטת הזיהוי שונה בין מערכות שונות באוניברסיטה)
  • מעמדך (יש אפליקציות הפתוחות רק לאורחים, אחרות רק לסטודנטים או רק לסגל)
  • מיקומך (בקמפוס - כל הרשתות פתוחות בהתאם למעמד/ בבית - זכאים יכולים להתחבר מהבית או מחו"ל לרשת האוניברסיטאית בתקשורת מוצפנת ומאובטחת (VPN) 
  • אופן הקישור (קווי=כבל תקשורת המחובר למחשב ולנקודת תקשורת בקיר או ברשת האלחוטית(Wi-Fi)

טלפוניה קווית ומכשירים סלולרים לסגל האוניברסיטה

שירותי טלפוניה באוניברסיטה העברית

האגף למחשוב עוסק בכל נושא הטלפונים באוניברסיטה העברית: מכירת טלפונים, התקנות והעתקות קווי טלפון, שירותים מיוחדים דוגמת תא קולי, שינוי שם המנוי ותחזוקה שוטפת.

שירותים פטורים מתשלום: שינוי שם, שינוי רמת השירות, שינוי בתיכנות ועוד.

שירותים בתשלום (הסכומים הנקובים במחירון כוללים מע"מ)

 

אחסון קבצים

Active Directory

לכל סטודנט, סגל אקדמי ומנהלי באוניברסיטה אשר יש לו חשבון Active Directory (מחשבים ציבוריים, סביון או כניסה לדומיין במחשב במשרד) מקבל עם החשבון כונן אישי (כונן K - בחוות, כונן J במשרדים).

לסטודנטים קיבולת השטח האישי ב AD היא 500MB ולסגל אקדמי ומנהלי 5GB.

ניתן להעלות ולאחסן קבצים איתם אתם עובדים באופן שוטף לכונן זה. הקבצים מגובים ומאפשרים ניהול גרסאות . 

שירותים נוספים

 

האגף למחשוב מספק ללקוחותיה שרותי מחשוב רבים ומגוונים הכוללים שירותי אינטרנט מאובטח, שירותי דוא"ל לסגל האקדמי, המנהלי והסטודנטים, שירותי תמיכת מחשבים, תוכנות ואפליקציות, שירותי הגנה על המחשב  ועוד שירותים נוספים בניהם:

הגנה על המחשב

אבטחת מידע בתחנות קצה PC

מחשב סגל מנהלי  נייד או נייח המתחבר לרשת האוניברסיטאית חייב להיות מחובר לדומיין.  יש לפנות למתאם המחשוב לצורך חיבורו.  רק בדרך זו נוכל לנטר ולהגן על המחשב. החיבור לדומיין יוודא שהמחשב מקבל כל הזמן עדכונים חשובים, מוגן בגלישה וכן בהגנה מורחבת (ATP).

כל מחשב אחר:

Windows –  כל מחשב המתחבר לאוניברסיטה חייב להכיל גרסה עדכנית וחוקית של חלונות 10. (גרסאות קודמות לא נתמכות). מערכת החלונות חייבת להיות מעודכנת באופן שוטף.