3bd7818dcd7e84f28c4ac4fd109b1c4d

Filter By

סטודנטים

אודות האגף למחשוב תקשורת ומידע

האגף למחשוב מספק שירותי מחשוב לסגל האקדמי, לתלמידים  ולסגל המנהלי של האוניברסיטה

  • תשתיות רשת תקשורת וחיבור לעולם
  • דואר אלקטרוני
  • פיתוח ותחזוקת מערכות המידע המרכזיות
  • שרתים ומערכות אחסון קבצים וגיבויים
  • רישוי ותמיכה בסל מוצרי תוכנה
  • מחשוב ציבורי לסטודנטים, תמיכה בחוות המחשבים
  • פיתוח תשתיות לאתרי חוקרים ומחלקות
  • ניהול הרשאות למאגרי מידע
  • שירותי תמיכה כוללים
  • אבטחת מידע: שירותי אנטי-וירוס, טיפול בתופעות ספאם ופישינג, ניטור

גישה לאינטרנט ולמערכות המחשוב האוניברסיטאיות

הגישה למערכות האינטרנט בקמפוס ומערכות האינטרה-נט (מערכות פנים אוניברסיטאיות) תלויה ב:

  • מערכת אליה אתם מנסים להתחבר (שיטת הזיהוי שונה בין מערכות שונות באוניברסיטה)
  • מעמדך (יש אפליקציות הפתוחות רק לאורחים, אחרות רק לסטודנטים או רק לסגל)
  • מיקומך (בקמפוס - כל הרשתות פתוחות בהתאם למעמד/ בבית - זכאים יכולים להתחבר מהבית או מחו"ל לרשת האוניברסיטאית בתקשורת מוצפנת ומאובטחת (VPN) 
  • אופן הקישור (קווי=כבל תקשורת המחובר למחשב ולנקודת תקשורת בקיר או ברשת האלחוטית(Wi-Fi)

 חיבור …

אחסון קבצים

Active Directory

לכל סטודנט, סגל אקדמי ומנהלי באוניברסיטה אשר יש לו חשבון Active Directory (מחשבים ציבוריים, סביון או כניסה לדומיין במחשב במשרד) מקבל עם החשבון כונן אישי (כונן K - בחוות, כונן J במשרדים).

לסטודנטים קיבולת השטח האישי ב AD היא 500MB ולסגל אקדמי ומנהלי 5GB.

ניתן להעלות ולאחסן קבצים איתם אתם עובדים באופן שוטף לכונן זה. הקבצים מגובים ומאפשרים ניהול גרסאות . 

הערות:

שירותים נוספים

 

האגף למחשוב מספק ללקוחותיה שרותי מחשוב רבים ומגוונים הכוללים שירותי אינטרנט מאובטח, שירותי דוא"ל לסגל האקדמי, המנהלי והסטודנטים, שירותי תמיכת מחשבים, תוכנות ואפליקציות, שירותי הגנה על המחשב  ועוד שירותים נוספים בניהם:

כללי שימוש

כללים לשימוש במשאבי התקשוב

 

    1. השימוש במשאבי התקשוב של האוניברסיטה, לרבות מחשבים, רשתות, ציוד תקשורת, חומרה, תוכנה וקבצים יהיה כפוף לכללים שלהלן ולכללים נוספים כפי שיתפרסמו מעת לעת ויופיעו באתר האגף למחשוב, תקשורת ומידע תחת הכותרת "כללי שימוש במשאבי התקשוב של האוניברסיטה".

       

    2. במונח "מחשב" הכוונה לכל אביזר אשר מסוגל לבצע חישובים או להיות מחובר לרשת תקשורת.

 

הגנה על המחשב

אבטחת מידע בתחנות קצה PC

מחשב סגל מנהלי  נייד או נייח המתחבר לרשת האוניברסיטאית חייב להיות מחובר לדומיין.  יש לפנות למתאם המחשוב לצורך חיבורו.  רק בדרך זו נוכל לנטר ולהגן על המחשב. החיבור לדומיין יוודא שהמחשב מקבל כל הזמן עדכונים חשובים, מוגן בגלישה וכן בהגנה מורחבת (ATP).

כל מחשב אחר:

Windows –  כל מחשב המתחבר לאוניברסיטה חייב להכיל גרסה עדכנית וחוקית של חלונות 10. (גרסאות קודמות לא נתמכות). מערכת החלונות חייבת להיות מעודכנת באופן שוטף.

מדריכים

כדי לשפר ולייעל את הטיפול בבעיות המחשוב, להלן מדריכי טיפול בבעיות ופתרון תקלות המבוססים על תקלות נפוצות שהגיעו למרכז התמיכה.

מרבית התקלות הינן פשוטות וניתן לפתור אותן בקלות.

בעזרת  המדריכים להלן, תוכלו לנסות לפתור בעיות ותקלות לבד ואולי בכך תחסכו זמן והמתנה לתמיכה. 

מחלקת שירות לקוחות

 

מרכז תמיכה טכנית מופעל בשלוחות הר הצופים  ומטפל בפניות טלפוניות, קבלת קהל ופניות באמצעות הדוא"ל והאינטרנט  מכל הקמפוסים.

 אנו תומכים ברמה ראשונית בכל שירות מחשובי המוצע ללקוחות האוניברסיטה, במידת הצורך הבעיה תנותב הלאה לגורם המתאים ברשות למחשוב או לאנשי המחשוב המחלקתיים. 

הטיפול בפניות יעשה בשעות הפעילות של המרכז התמיכה. 

קבלת קהל  לא מתקיימת בתקופת הקורונה. (בשוטף בקמפוס הר הצופים:   בימים ראשון - חמישי 8:00-15:00. בניין מדעי הרוח, גוש 1 ביתר הקמפוסים בחוות המחשבים או לאחר תיאום עם מתאמי התמיכה הקמפוס).