הנחיות Zoom

סגל האגף למחשוב

הנחיות לשימוש במערכת זום עבור יצירת מפגש – סגל מנהלי

  1. תחילה יש לוודא שתוכנת זום מותקנת על המחשב. אם היא איננה מותקנת יש להוריד אותה (מהכתובת הזו) ולהתקין.

  2. אח"כ יש לוודא שיש לכם חשבון זום פעיל:

נכנסים ל- https://zoom.us/signin ומזינים את כתובת המייל האוניברסיטאית ואת סיסמתה.

zoom

 

3. לאחר ההזדהות מומלץ לוודא בדף הפרופיל שה-user type של החשבון שלכם הוא כ-licensed

zoom.

 

במידה שחשבונכם מוגדר כ-basic לא תוכלו לזמן פגישות שאורכן למעלה מ-40 דק' או שיש בהן יותר מ-100 משתתפים (אך תוכלו להשתתף בשיחות כאלה).

 

 

יצירת מפגש

ישנן מספר דרכים ליצור פגישת זום חדשה (להיות "מארח"), להלן אחת מהן:

1. נכנסים לחשבון הזום האישי ועוברים ללשונית Meetings .

zoom3

 

2 .לוחצים על הכפתור Schedule a New Meeting

zoom

 

3. ממלאים את פרטי המפגש (נותנים לו שם ומזינים מועד מדוייק).

zoom

 

הגדרות נוספות (לא חובה):

  • ניתן להגדיר סיסמת כניסה למפגש.
  • ניתן להגדיר שהמשתתפים יכולים להיכנס לפגישה לפני המארח
  • ניתן להגדיר "חדר המתנה" – המשתתפים ייכנסו לפגישה רק באישור של המארח.

zoom

 

4. לסיום יש ללחוץ על כפתור "save".

 

הזמנה / שליחת קישור למשתתפים:

נכנסים לדף המפגשים: https://zoom.us/meeting ולוחצים על "copy the invitation" (לחילופין ניתן להעתיק רק את הקישור שמוצג משמאל לכפתור) ושולחים את הקישור למשתתפים

zoom

תחילת המפגש

נכנסים לדף המפגשים ולוחצים על  Start this Meeting

zoom

 

מאשרים את הפעלת האודיו (מיקרופון) ואת הפעלת הוידאו (מצלמה). בכל שלב ניתן לכבות את המצלמה ו/או להשתיק את המיקרופון.

zoom

 

ניהול המפגש

zoom

 

  1. בכל שלב בשיחה ניתן ללחוץ על Mute כדי להשתיק את עצמכם ועל Stop Video כדי לעצור את שידור התמונה.
  2. כדי להקליט את המפגש יש ללחוץ על כפתור ההקלטה Record  - ההקלטה תישמר בענן  https://zoom.us/recording   למשך כמה ימים.
  3. חלון ניהול המשתתפים () מאפשר השתקת סטודנטים / מתן רשות דיבור. כברירת מחדל, המיקרופון של כל המשתתפים פתוח, אך בכל שלב באפשרותכם לשנות את המצב הזה למשתתף מסויים או לכולם. כדי לעשות זאת לחצו Manage Participants בסרגל הכלים התחתון ואח"כ לחצו על  Mute Allבחלון שיפתח, או בחרו משתתף מהרשימה והשתיקו אותו בלבד. במהלך המפגש, המשתתפים יכולים להצביע ולבקש את רשות דיבור על ידי לחיצה על Raise Hand, במקרה כזה יופיע לכם חיווי על ההצבעה בחלונית ניהול המשתתפים. תוכלו לבטל הצבעה ע"י לחיצה על Lower All Hands
  4. הצגת מסמכים, מצגות או סרטונים מהמחשב שלכם מתבצעת ע"י לחיצה על Share Screen שבסרגל הכלים התחתון, ובחירה בחלון שייפתח ביישום ספציפי אותו שתרצו לשתף. אם תרצו לשתף סרטונים או קבצי קול סמנו את תיבת הסימון  Share Computer Sound שתופיע למטה בחלון שנפתח אחרי שלחצתם על Share Screen . בצורה זו תוכלו גם לשתף לוח לבן לכתיבה חופשית על גבי המסך. להפסקת השיתוף לחצו על Stop Share.

בסיום יש להקליק על End meeting

בהצלחה