הזדהות
כניסה למערכת - בחירת החוקר שתחתיו עובדים
כניסה למערכת - בחירת צב"מ נדרש
הגדרת תקציב וצפיה בדוחות כספיים (עבור ראש הקבוצה)
הזדהות
יש להיכנס לאתר הבא: https://bookit-prod.cc.huji.ac.il ולאתר רפואה יש להיכנס לאתר הבא: https://bookit-med.ekmd.huji.ac.il/Login.aspx
המערכת כוללת 2 אפשרויות להזדהות.
- HUJI University Login - מיועד עבור עובדי האוניברסיטה וכולל מספר אפשרויות להזדהות (מספר זהות וקוד אישי, כתובת סביון וסיסמה ועוד מספר אפשרויות זיהוי נוספות) וזאת בהתאם לאפשרויות המסופקות על ידי אגף המחשוב. תמיכה בנושא שמות משתמש וסיסמאות תינתן ע"י מוקד התמיכה האוניברסיטאי.
- +Standard Sign In – מיועד עבור משתמשים מחוץ לאוניברסיטה והכניסה תתאפשר בהתאם לקוד משתמש וסיסמה שהוגדרו עבורם. תמיכה עבור משתמשים אלו תתנהל מול מנהלי הצב"מ.
מסך הזדהות אוניברסיטאי
מסך ההזדהות עבור משתמשים שאינם עובדי אוניברסיטה
מסך עזרה ראשי
המערכת כוללת מסכי עזרה מובנים במגוון רחב של נושאים. ניתן לגשת לרשימת הנושאים ע"י לחיצה על הפקד המסומן בראש הדף. דף נושאים מסודר יוצג לאחר מכן.
(מסמך זה מפרט בקצרה רק מספר נושאים בודדים, בשביל הכרות ראשונית עם המערכת).
כניסה למערכת - בחירת החוקר שתחתיו עובדים
בזמן הכניסה, המערכת תבקש מאיתנו לבחור את הקבוצה של החוקר שתחתיה אנו עובדים. קבוצת חוקר זאת תשמש לאחר מכן לצורך ניהול הצד הכספי. החוקר העומד בראש הקבוצה, יקבל מייל המבקש לאשר את צירופו של אותו משתמש לקבוצה. במידה ומשתמש מסוים עובד תחת מספר חוקרים, יהיה עליו לבקש ממנהל הצב"מ לשייך עבורו את קבוצות החוקרים הנוספות.
החוקר יקבל מייל במבנה הבא, בו יתבקש לאשר או לדחות את הבקשה.
כניסה למערכת - בחירת צב"מ נדרש
מערכת זו משמשת כתשתית עבור מספר צב"מים. מטעמי נוחות, ניתן לבחור צב"מ ספציפי המעניין אותנו ואז יוצגו רק המכשירים תחת אותו צב"מ, ואפשר גם להמשיך ללא בחירת צב"מ ספציפי ואז יוצגו בפנינו כל האפשרויות. ניתן גם לשלוט על סינון הצב"מים לאחר הכניסה למערכת.
לאחר כניסה למערכת, ניתן לסנן את הצב"מים שיופיעו בתצוגה, על ידי הפקד הבא:
מבנה עץ הצב"מים
המבנה המוצג מטה מכיל את רשימת הצב"מים הרלוונטיים בהתאם לסינון שנבחר.
- זוהי הרמה העליונה של העץ – מתחתיה יופיעו כל הצב"מים הרלוונטיים
- זוהי רמת הצב"מ הספציפי – מתחתיה יופיעו היחידות של אותו צב"מ
- זוהי רמת היחידה בצב"מ – מתחתיה יופיעו תתי היחידות
- זוהי רמת תת היחידה – מתחתיה יופיעו המכשירים
- רשימת המכשירים תחת תת היחידה
הזמנת מכשיר
ניתן להזמין מכשיר על ידי איתורו במבנה העץ ולחיצה על הפקד המסומן, שתפתח לנו לוח שנה שבו נסמן את הזמן הרצוי.
בנוסף, כאשר שם המכשיר ידוע ניתן לגשת ל Calendar ולהקליד בשורת החיפוש את שם המכשיר. הפקד יציג את כל המכשירים התואמים לטקסט שהוזן. בחירת המכשיר מתוך הרשימה תפתח את יומן ההזמנות.
עצירת שימוש במכשיר
במכשירים שהוגדרה בקרת שימוש עליהם, יש לצאת באופן מסודר על ידי לחיצה על פקד ה “Log Off”. יציאה מסודרת תאפשר לחשב את זמן השימוש בפועל. במקרים בהם מותקנת תוכנת בקרה על המכשיר, אז עצירת השימוש תעשה באותה תוכנה - ראו הרחבה בסעיף #10
ביטול הזמנה
ההזמנות העתידיות מוצגות במסך הראשי. במידה ורוצים לבטל הזמנה, יש ללחוץ על הקישור המוביל להזמנה הרלוונטית ובתוך אותה הזמנה קיים כפתור ביטול.
יציאה מהמערכת
חשוב מאוד לצאת באופן מסודר מהמערכת, על מנת שהמשתמש הבא אחריכם יופנה למסך הזדהות ולא יכנס באופן אוטומטי לתוך החשבון שלכם. (מבוצע שימוש במנגנון SSO ולכן קיימת חשיבות עליונה ליציאה מסודרת).
בנוסף, במחשבים אשר משמשים מספר משתמשים (כגון מחשבים בתוך הצב"מ), חשוב שלא לשמור סיסמאות בדפדפן.
יש להקליד על שם המשתמש בפינה הימנית העליונה ואז לבחור באפשרות "Log Out"
שימוש מול מכשיר במעבדה
על מכשירי המעבדה מותקן, ברוב המקרים, תוסף שמטרתו לאפשר גישה למכשיר רק למול הזמנה תקפה (הזמנה מאושרת של המשתמש לאותו מכשיר ובאותה שעה) ולתעד את זמן השימוש בפועל. על המשתמש לעבור בהתחלה את מסך ההזדהות:
לאחר הזדהות תקינה ובמידה וקיימת הזמנה תקפה יופיע המסך הבא:
Activate Service = התחלת השימוש במכשיר
Log Off = סיום שימוש ועצירת זמן שימוש
Lock = נעילת המכשיר לאחרים. במידה והמכשיר לא מחייב שהות צמודה אליו, ניתן לבצע נעילה וכך משתמש אחר לא יוכל להתחבר לאותו מכשיר בטעות ולפגוע בעבודתו. רק המשתמש אשר נעל את המכשיר או אחד ממנהלי המעבדה יכולים לשחרר את הנעילה. במידה והמכשיר נעול ומשתמש אחר ינסה לבצע התחברות אליו, יתקבל המסך הבא:
הגדרת תקציב וצפיה בדוחות כספיים (עבור ראש הקבוצה)
לחוקר העומד בראש קבוצה קיימת אפשרות לעדכן ולהוסיף תקציבים עבור הקבוצה שלו. בנוסף, קיימת האפשרות לצפות בדוח המרכז את החיובים אותם צברה הקבוצה. נושאים אלו מאופשרים במידה ומנהל המערכת הגדיר את ההרשאות הבאות עבור החוקר. במידה והאפשרויות לא זמינות במערכת, אז נדרש פשוט לבקש ממנהל הצב"מ לטפל בנושא מול מנהל המערכת.
להלן ההרשאות הנדרשות לראש קבוצה:
- הגדרת תקציב:
המערכת מחייבת קיום של תקציב לקבוצה. ללא תקציב מוגדר לא ניתן לבצע הזמנות במערכת. תקציב תקין יאפשר התחשבנות כספית דרך ה SAP האוניברסיטאי באופן ישיר.
תחת תפריט BUDGETS קיים קישור ל Budgets המאפשר הגדרת תקציב חדש או עריכת תקציב קיים (במידה וקיימת שגיאה בפרטי התקציב, במידה ורוצים שתקציב זה יהיה ברירת המחדל או במידה והתקציב אינו פעיל יותר ויש לנטרלו)
פקד ה"+" יאפשר פתיחה של תקציב חדש ולחיצה על מספר תקציב קיים תאפשר את עריכתו.
קיימת חשיבות עליונה למבנה מספר התקציב. יש לציין את מספר התקציב ולאחריו האותיות GM ואת מספר הסעיף הרצוי בתקציב ולאחריו האותיות GL, כאשר בין 2 אלמנטים אלו קיים מקף.
לדוגמה: 123456789GM-123456GL
חשוב: גם חוקרים מחוץ לאוניברסיטה מחויבים בהזנת תקציב, אולם מאחר ואינם מחוברים לSAP ולכן גם אין פרטי תקציב, אז נזין עבורם תקציב פיקטיבי במבנה הבא: FictitiousBudget-Name of Group
לדוגמה: FictitiosBudget-Yossi B Group
- צפייה בדוח חיובי הקבוצה:
המערכת מאפשרת מספר דוחות לצורך מעקב אחר הפעילות ואחר החיובים הכספיים. הדוחות זמינים למנהל הקבוצה תחת תפריט BUDGETS ו LAB MANAGEMENT. לכל דוח אפשרויות חיתוך. להלן דוגמה למידע המוצג ולמיקום הדוחות.
Billing Report:
Billing Summary:
Usage Sheet:
אפליקציה
ישנה אפליקציה הזמינה להורדה דרך חנות האפליקציות. האפליקציה מיועדת בעיקר לשימוש בסיסי של הזמנות. לאחר הורדת האפליקציה, הגישה למערכת תתאפשר עם הזנת הערך huji.
החלפת סיסמה
לעובדי האוניברסיטה, במידה ואינכם זוכרים את הסיסמה, יש להיכנס לקישור הבא
לעובדים חיצוניים, לחצו על שמכם למעלה ולאחר מכן לחצו על Change password
בקשות שירות
בקשות השירות נועדו עבור תמיכה בשירותים מורכבים הניתנים על ידי מספר יחידות באוניברסיטה. לדוגמה: בקשה לבניה של מכשור מיוחד ומורכב, בקשה ליצירה של וירוס עם דרישות ספציפיות וכו'.
יצירה של בקשת שירות אפשרית מהמיקום הבא, תחת תפריט REQUEST SERVICES.
לאחר יצירת הבקשה, תוך מילוי שדות הבקשה וצירוף הקבצים (במידה וסוג הבקשה מאפשר), יש ללחוץ על הכפתור הבא לצורך סיום תהליך הבקשה.
החל משלב זה הבקשה זמינה לצפייה ביחידת השירות ותתאפשר תקשורת בנושא לצורך השלמת מידע נדרש נוסף ועדכון על מצב התהליך.
בכל קושי להיכנס למערכת לאנשי האוניברסיטה, יש לפנות למרכז התמיכה.
לעובדים חיצוניים, בקשות לרישום מכשירים או ריבוי קבוצות יש לכתוב למנהל הצב"מ הרלוונטי לפי המיילים המופיעים מטה
צב"מ | מנהל | מייל |
ננו |
נועה גורדון-אסייג |
noagor@savion.huji.ac.il |
מדעי החיים | רחל רוזן | rachelr@savion.huji.ac.il |
רוקחות | תרצה לביא | tirzal@savion.huji.ac.il |
חקלאות | אורית גל | oritg@savion.huji.ac.il |
המרכז לטכנולוגיות גנומיות | מיכל בורנשטיין | michal.bronstein@mail.huji.ac.il |
מדעי כדור הארץ - EPMA | יעל קמפה | yael.kempe@mail.huji.ac.il |
מדעי כדור הארץ - LA-ICP-MS | עומרי דביר | omri.dvir@mail.huji.ac.il |
רפואה | מירי קוט | miriamko@ekmd.huji.ac.il |
מדעי המוח – מיקרוסקופיה |
ליאור גולגר |
elsc.microscopy@mail.huji.ac.il |
הרשות למודלים ביולוגיים וקדם קליניים |
דבורה סעדון |
dvorasa@savion.huji.ac.il |
פסיכולוגיה |
תמר יעקובוביץ |
sside@mail.huji.ac.il |
המכון לכימיה |
אלה יעקוב |
ella.jakob@mail.huji.ac.il |
מדעי החיים – דימות |
נעמי מלמד בוק |
book@mail.huji.ac.il |
מדעי המוח - פאב-לאב |
איתמר פרכטנברג |
itamar.frachtenberg@mail.huji.ac.il |
רפואת שיניים |
שונית קופנהגן-גלזר |
shunitc@ekmd.huji.ac.il |